Władze Fundacji OTC
Izabela Łukaszewicz
Prezez Zarządu
Lidia Kluszczyńska
Wice Prezes Zarządu
Cezary Łukaszewicz
Sekretarz, Fundator, Założyciel Fundacji OTC
Agnieszka Jędryka-Pihut
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej
Hanna Wiśniewska-Sirbu
Członek Komisji Rewizyjnej
Kadra Fundacji OTC
Przedstawiamy Wam osoby, z którymi współpracujemy, pomagając Wam i Waszym dzieciom. Staramy się zrzeszać specjalistów nie tylko z ogromną wiedzą i doświadczeniem, ale też z pasją i wyjątkowym zaangażowaniem. Dziękujemy każdemu z osobna za to, że razem tworzymy OTC dla Was.
mgr Łukasz Milarski
Julia Zudzin
asystent terapeuty
mgr
asystent terapeuty
mgr Klaudia Franczak-Kocieniewska
Pedagog specjalny, pracuje w placówce oświatowej, na co dzień mierzy się z różnymi etapami rozwoju dziecka, którego wspiera w dążeniu do odzyskania równowagi w życiu codziennym. Dodatkowo jest mediatorem oświatowym i edukatorką mediacji rówieśniczych. Obecnie (2023) na VI semestrze psychologii jak również na studiach podyplomowych na kierunku pedagogika, specjalność opiekuńczo-wychowawcza.
Pani Klaudia o sobie: jestem szczęśliwą żoną oraz mamą Franciszka, który nauczył mnie patrzeć na świat przez zupełnie nowe okulary.
Interesują mnie podróże małe i duże, sporty zimowe, uwielbiam kuchnię włoską.
zakończenie współpracy – październik 2023
mgr Justyna Mrówczyńska
Asystentka terapeuty – absolwentka psychologii na UKW w Bydgoszczy (specjalność wspomaganie rozwoju) oraz absolwentka studiów podyplomowych Przygotowanie pedagogiczne w WSG w Bydgoszczy. W trakcie studiów odbyła wolontariat w terapii programem Son-Rise oraz uczestniczyła w różnych szkoleniach w tym zakresie.
Prywatnie miłośniczka roślin, kotów, rysowania oraz gier komputerowych.
Karolina Gawin
Asystent terapeuty – współpracuje z nami od 10-2024, jako studentka V roku psychologii o specjalności klinicznej na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Pani Karolina o sobie: Moje zainteresowanie tym zawodem zaczęło się jeszcze w podstawówce, gdy zobaczyłam na czym polega praca psychologa, wtedy postanowiłam, że to jest to, co chcę robić w życiu. Odbywałam praktyki w ośrodku terapii dla dzieci z autyzmem. To doświadczenie wiele mnie nauczyło, ale przede wszystkim przyniosło wiele radości. Uwielbiam kontakt z ludźmi, a praca z dziećmi daje mi ogromną satysfakcję. Jestem otwartą, ciepłą i wrażliwą osobą, która stara się spędzić każdy dzień z uśmiechem.
Zuzanna Pietrzak
Od X 2024r. terapeuta TUS – Współpracę rozpoczęła jako studenka IV roku psychologii w 2023r na UKW w Bydgoszczy. Była asystentem terapeuty TUS. Od 2024 roku na specjalności dotyczącej wspomagania rozwoju.
Pani Zuzanna o sobie: od zawsze interesował mnie człowiek, a im byłam starsza tym bardziej chciałam mieć możliwość “realnej” pomocy.
mgr Weronika Maciejczyk
ukończyła studia jednolite magisterskie na kierunku psychologia na UKW w Bydgoszczy, oraz studia podyplomowe na kierunku przygotowanie pedagogiczne na WSG w Bydgoszczy.
Doświadczenie: Praca na TUS-ach z dziećmi oraz młodymi dorosłymi w spektrum autyzmu, praca z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualna, adhd
Zainteresowania: seksuologia, uzależnienia
Alicja Czarnecka
Od IX 2024 pracuje jako terapeuta TUS. Dołączączyła do nas we IX 2023 r – jako studentka IV roku psychologii na UKW na specjalności Wspomaganie rozwoju, jako asystentka na grupie TUS.
mgr Ewelina Perczyńska
Ukończyła studia na kierunku „Nauczanie początkowe z wychowaniem przedszkolnym”; studia podyplomowe „Rewalidacja osób o specjalnych potrzebach edukacyjnych” oraz „ Edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu”. Od 20 lat pracuje w szkole integracyjnej z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Prowadzi zajęcia rewalidacji indywidualnej oraz terapię uwagi słuchowej A. Tomatisa.
Pani Ewelina o sobie: uwielbiam morze i rower latem, góry i narty zimą, w wolnych chwilach zaplatam makramy ze sznurka.
mgr Paulina Bosak
Ukończyła pedagogikę na UKW w Bydgoszczy., oligofrenopedagog, nauczyciel, rewalidator, trener TUS, terapeuta prowadzący zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, rozwijające kompetencje emocjonalno-spoleczne w Szkole Podstawowej. Pani Paulina z zamiłowania zajmuje się światem matematyki i udziela korepetycji.
Pani Paulina o sobie: Jestem osobą otwartą i ambitną. Wolny czas spędzam z rodziną. Lubię dobrą herbatę i ciekawą książkę.
zakończenie współpracy – maj 2024
mgr Lena Przybyszewska
Absolwentka UKW w Bydgoszczy. Psycholog i wychowawca kolonijny. Głównym obszarem jej pracy są oddziaływania wspierające oraz treningi funkcji poznawczych. Pracuje z seniorami, uczniami oraz osobami ze spektrum autyzmu. Miłośniczka kotów, dobrej kawy i domowych wypieków.
mgr Małgorzata Kortas
Ukończyła 5-letnie studia na UKW w Bydgoszczy na kierunku psychologia. Asystentka na zajęciach TUS dla dzieci. Osoba empatyczna, która potrafi słuchać i ceni sobie szczerość. Miłośniczka zwierząt, a zwłaszcza kotów. Na codzień lubi spędzać czas oglądając ulubiony serial lub piec pyszne ciasta.
zakończenie współpracy – czerwiec 2024
Monika Michałek
praktykantka V roku psychologii na UKW w Bydgoszczy – specjalność wspomaganie rozwoju oraz w trakcie studiów podyplomowych z Przygotowania pedagogicznego w WSG w Bydgoszczy. Marzyła o tym, żeby zostać psychologiem, który może realistycznie komuś pomóc. Jest bardzo zdeterminowana żeby szkolić się od najlepszych. A to wszystko po to, żeby w przyszłości być wsparciem dla tych którzy tego potrzebują i ułatwiać radzenie sobie z codziennymi trudnościami dzieciom oraz ich rodzicom.
Pani Monika o sobie: Jestem bardzo rodzinna, wolny czas spędzam ze swoją rodziną i przyjaciółmi. Jestem również bardzo dumną ciocią dwóch cudownych dzieci mojej siostry. Kiedy mam czas tylko dla siebie lubię odpłynąć słuchając muzyki lub sięgnąć po książkę, najczęściej taką związaną z psychologią, samorozwojem.
zakończenie współpracy – październik 2023
mgr Ewa Ziółkowska
pedagog, pedagog specjalny, doradca zawodowy. Ukończyła studia podyplomowe o kierunku: Oligofernopedagogika. Posiada również wykształcenie logopedyczne. Prowadzi, zajęcia terapeutyczne metodą TUS dla dzieci i młodzieży z ZA. Wielbiciel zwierząt, nordic wolking i dobrej kawy.
zakończenie współpracy – czerwiec 2024
mgr Iwetta Bil-Grzybowska
Pedagog specjalny, mediator szkolny. Ukończyła studia podyplomowe o kierunku: wsparcie rodziny, interwencja systemowa, pomoc psychologiczno-pedagogiczna z elementami psychoterapii. Prowadzi trening zastępowania agresji, zajęcia terapeutyczne metodą TUS dla młodzieży z ZA.
mgr Jakub Hartung-Wójciak
mgr Marzena Tomecka
terapeuta, ukończyła podyplomowo: psychodynamiczną psychoterapię dzieci i młodzieży; oraz studium socjoterapii i treningu interpersonalnego. Prowadzi treningi zastępowania agresji, szkolenia, terapie. Pracuje z osobami uzależnionymi.
Zakończenie współpracy – grudzień 2022
mgr Magdalena Michałowska
psycholog z UKW w Bydgoszczy, ukończyła studia podyplomowe w zakresie Przygoto- wania Pedagogicznego, trener TUS. Na co dzień prowadzi zajęcia terapeutyczne w ramach wczesnego wspomagania rozwoju, indywidualną terapię psychologiczną. Wspiera dzieci w trudnościach rozwojowych i emocjonalnych oraz udziela konsultacji rodzicom. Priorytetem Pani Magdy jest stworzenie relacji opartej na bezpieczeństwie, zaufaniu i zrozumieniu, która jest kluczem do osiągania postępów terapeutycznych. Pani Magda o sobie: w wolnym czasie chętnie sięgam po książkę lub spędzam czas aktywnie. Bardzo lubię wycieczki rowerowe oraz wędrówki górskie.
Zakończenie współpracy – czerwiec 2024
mgr Karolina Połeć
Ukończyła 5-letnie studia na UKW w Bydgoszczy na kierunku psychologia. Asystowała na zajęciach TUS dla młodzieży w spektrum autyzmu, a obecnie prowadzi zajęcia grupowe i indywidualne. Pogłębia swoją wiedzę między innymi poprzez udział w szkoleniach z zakresu rozwoju dziecka. Aktywnie słuchająca i empatyczna. Miłośniczka zwierząt. Czas wolny lubi spędzać z bliskimi, na łonie natury lub relaksując się poprzez rysowanie i taniec.
mgr Milka Baran-Szymańska
instruktorka teatralna, reżyserka teatru dzieci i młodzieży, polonistka, nauczycielka przedszkolna i wczesnoszkolna. Prowadzi warsztaty i zajęcia teatralne dla dzieci, młodzieży i dorosłych oraz rady szkoleniowe dla nauczycieli z zakresu edukacji teatralnej. Na co dzień dyrektor przedszkola. Pani Milka o sobie: Jestem szczęśliwym człowiekiem, kochaną żoną i spełnioną mamą 4-letniej Poli. Każdą wolną chwilę spędzam przy książce, w teatrze lub na zabawie z córeczką.
zakończenie współpracy
mgr Barbara Golasik
pedagog, nauczyciel, terapeuta stosowanej analizy zachowania, trener grupowy treningu zastępowania agresji, szkoleniowiec, diagnosta, psychoterapeuta psychodynamiczny w trakcie całościowego szkolenia psychoterapeutycznego w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym. Od wielu lat pracująca z dziećmi m.in. z zespołem Aspergera.
Ukończyła liczne szkolenia i kursy z zakresu wspierania rozwoju emocjonalnego dzieci i młodzieży, m.in na temat metod wspierania emocjonalnego rozwoju dziecka, podstaw muzykoterapii, komunikacji z dzieckiem, pracy z dzieckiem z ADHD, szkolenie dla nauczycieli mindfulness.
Pani Basia o swojej pracy: Od 15 lat pracuję jako terapeuta z dziećmi i młodzieżą. Prowadzę terapię indywidualną i grupową oraz szkolenia z zakresu diagnozy i pomocy dzieciom z problemami rozwojowymi w szkołach oraz środowisku domowym, treningi kompetencji rodzicielskich, warsztaty dla rodziców nastolatków, grupy wsparcia dla rodziców oraz warsztaty rozwojowe dla kobiet. Posiadam również certyfikat trenerski I stopnia z zakresu Sensoplastyki – plastyki sensorycznej dla małych dzieci.
mgr Atena Zdanowicz
psycholog, socjoterapeuta, psychoterapeuta psychodynamiczny (w trakcie szkolenia). Prowadzi zajęcia w ramach TUS. Poza tym pracuje z dziećmi, młodzieżą i seniorami prowadząc konsultacje, terapię indywidualną oraz socjoterapię grupową. “Poza pracą jestem głównie mamą i każdego dnia oglądam świat z perspektywy, którą pokazuje mi mój synek. Wolny czas spędzam z rodziną w podróżach – krótszych i dłuższych, odwiedzając miejsca nie odkryte i wracając w te znane i lubiane. Kiedy mam czas tylko dla siebie – spędzam go z kubkiem pysznej kawy i książką lub praktykuję jogę.
Zakończenie współpracy – czerwiec 2021
mgr Aleksandra Grzybowska-Lińska
pedagog, terapeuta, od 12 lat praktykujący terapię behawioralną, szkoli się w nurcie Somatic Expirence, korzysta z technik uważności, terapii tańcem i ciałem. Prowadzi grupy i zajęcia w ramach TUS. Stworzyła i współuczestniczyla w wielu projektach, w tym unijnych takich jak Centrum Aktywnej Kobiety. Od 7 lat jest wiceprezesem fundacji Wytwórnia Marzeń. Pracuje w dwóch szkołach jako terapeuta i asystent uczniów z ZA. Prowadzi warsztaty i szkolenia.
zakończenie współpracy – czerwiec 2022
mgr Ewa Manowska
pedagog, terapeuta, nauczyciel wychowania przedszkolnego.
Pani Ewa o sobie: 10 lat pracy w Domu Dziecka jako wychowawca, nauczyło mnie traktowania każdego dziecka jako wyjątkową istotę, w której należy dostrzegać dobre rzeczy i je wzmacniać. Lubię aktywnie spędzać wolny czas. Mąż jest instruktorem kajakarstwa (hobbystycznie) więc woda i spływy kajakowe to nasz żywioł. Uwielbiam tworzyć prace wykorzystując naturalne materiały, tworząc w ten sposób wszelkie dekoracje. Moją ostoją, która daje mi wytchnienie i spokój, jest mój dom z ogrodem, tarasem i łąką za płotem, oraz widok saren, bocianów, bażantów i odgłosów żurawia. Tu mogę spędzać całe wakacje i wcale nie są one nudne.
zakończenie współpracy – czerwiec 2022
Julia Guczalska
asystent terapeuty – studentka psychologii, prowadziła też Trening Funkcjonowania Codziennego dla starszej młodzieży.
zakończenie współpracy – czerwiec 2021
mgr Dorota Pufund
pedagog, surdopedagog, tyflopedagog, oligofrenopedagog, szkoleniowiec, terapeuta, diagnosta, obecnie także doktorantka UKW. Na co dzień pracująca z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych, m.in. w spektrum autyzmu. W czasie wolnym miłośniczka górskich wędrówek i gitarowych brzmień.
Zakończenie współpracy – grudzień 2019
mgr Anna Rojek
oligofrenopedagog, tyflopedagog, terapeuta, trener umiejętności społecznych. od 2009 roku w zawodzie nauczyciela Pani Ania o sobie: Lubię pizzę, słodycze i polską muzykę rockową, książki nt. psychologii i obyczajowe polskich autorów. Lubię jazdę na rowerze, morze i podróże po Polsce. I wszystko co ma regionalne wzory: kaszubskie i góralskie. Wszystko polskie bo taka ze mnie patriotka. Jestem mamą Marcela i Kornela.
Zakończenie współpracy – marzec 2020
mgr Lucyna Sala
psycholog, nauczyciel, oligofrenopedagog, terapeuta integracji sensorycznej, trener TUS Pani Lucyna o sobie: Z dziećmi pracuję od 2011 roku. Jestem osobą otwartą, uśmiechnięta. Lubię spacery po lesie, dobre seriale i spotkania z przyjaciółmi.
zakończenie współpracy – czerwiec 2022
mgr Edyta Tubiszewska
psycholog, ukończyła Podyplomowe Studia Pedagogiki Przedszkolnej z Terapią Dziecka na UKW w Bydgoszczy. Ukończyła liczne kursy i szkolenia. Od 2014 roku pracuje w PPP 2 w Bydgoszczy jako psycholog w Zespole opieki nad dzieckiem w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, Zespole opieki nad dzieckiem z upośledzeniem umysłowym i zaburzeniami sprzężonymi oraz Zespole wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Jest terapeutą w przedszkolach i Centrum terapii CENTS. Interesuje się fotografią, dekoracją wnętrz, kabaretem, lubi kuchnię włoską.
mgr Katarzyna Ebertowska
psychoterapeuta, socjoterapeuta, terapeuta środowiskowy, nauczyciel, logopeda. Studia psychologiczne na UKW. Ukończyła liczne kursy i szkolenia dotyczące m.in. Zespołu Aspergera. Interesuje się budowaniem wizerunku zewnętrznego oraz wystrojem wnętrz, psychologią grupową i indywidualną, lubi piesze wycieczki, kuchnię włoską.
Zakończenie współpracy – czerwiec 2021
Martyna Krawczyk
asystent, terapeuta – Studentka Wydziału Psychologii na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Stażystka w Fundacji Praesterno, ucząca się pracy z grupą socjoterapeutyczną oraz w Fundacji OTC, współprowadząca treningi umiejętności społecznych dla dzieci z zespołem Aspergera. Zaangażowana w działalność Studenckiego Koła Neuronauk i Psychologii Poznawczej. Social Media Manager w PROPSYCHE oraz stypendystka w projekcie badawczym OPUS. Pani Martyna o sobie: „W skład moich zainteresowań wchodzi: wspinaczka ściankowa, podróże oraz szeroko pojęty rozwój osobisty.”
zakończenie współpracy – czerwiec 2022
mgr Klaudia Ged-Nakielska
Ukończone studia licencjackie na kierunku edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna oraz studia magisterskie na kierunku pedagogika wczesnoszkolna – na UKW w Bydgoszczy. Obecnie studia podyplomowe o specjalizacji: edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną. Ukończyła: kurs kwalifikacyjny z zakresu treningu umiejętności społecznych – efektywnego kształtowania kluczowych kompetencji psychospołecznych oraz życiowych i uzyskała certyfikat Trenera Umiejętności Społecznych i Życiowych, od dziesięciu lat pracuje w zawodzie nauczyciela. Pani Klaudia o sobie: Moim życiowym celem jest praca z dziećmi, która daje mi ogromną satysfakcję i poczucie spełnienia zawodowego. W pracy z dziećmi staram się wprowadzać nowe, innowacyjne metody nauczania, aby pobudzić w dzieciach ciekawość świata, kreatywność oraz stymulować ich do samorozwoju. Jestem osobą otwartą na nowe wyzwania, pełną energii, kreatywną, a przede wszystkim zaangażowaną w swoją pracę. Moim zainteresowaniem jest tworzenie rękodzieła z drewna, filcowanie, szycie, tkanie.
Zakończenie współpracy – grudzień 2022
mgr Patrycja Misztal
Ukończyła pedagogikę wczesnoszkolną a obecnie studiuje psychologię na UKW w Bydgoszczy. Ukończyła różne szkolenia kwalifikacyjne m.in dotyczące uczniów z FAS, zaburzeniami zachowania, czy nauka matematyki. Odbyła staż z zakresu terapii behawioralnej. Pani Patrycja prowadzi WWR, terapię indywidulaną. Interesuje się stosowaną analizą zachowania, psychologią rozwojową i kliniczną a w wolnych chwilach pływa.
zakończenie współpracy – kwiecień 2022
dr Izabela Grzankowska
doktor w dziedzinie psychologii, specjalista psycholog kliniczny, psychoterapeuta. Absolwentka psychologii na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu. Aktualnie pracuje jako adiunkt w Katedrze Psychologii Klinicznej na Wydziale Psychologii UKW w Bydgoszczy. Autorka doktoratu dotyczącego funkcjonowania psychologicznego dzieci z bólami brzucha i ich rodziców. W pracy naukowej interesuje się relacjami dzieci i rodziców, ich znaczeniem dla kształtowania się osobowości młodego człowieka, zaburzeniami rozwoju i funkcjonowania dzieci i młodzieży, także ze spektrum autyzmu. Od 10 lat wspiera jako opiekun merytoryczny Studenckie Koło Naukowe Diagnozy Klinicznej przy Katedrze Psychologii Klinicznej Wydziału Psychologii UKW. Pracuje jako psycholog kliniczny, zajmuje się diagnozą kliniczną, a jako psychoterapeuta w nurcie poznawczo-behawioralnym pracuje z młodzieżą i dorosłymi.
Poza pracą pasjonuje się życiem rodzinnym i kontaktem z naturą.
Współpraca z OTC w zakresie projektu badawczego zleconego przez UMK w Toruniu pn ” Hallo! Ziemia?” 2019-2020
mgr Marta Siemienik
psycholog, trener umiejętności społecznych. Od czasu studiów mocno zaangażowana w pracę z dziećmi oraz ich rodzicami. Ukończyła psychologię na UKW w Bydgoszczy. Uczestniczy w różnych kursach m.in. Studium Socjoterapii dla dzieci i młodzieży w nurcie psychodynamicznym.
Swój wolny czas poza zainteresowaniami w obszarze psychologii stara się wykorzystywać aktywnie np. wycieczki rowerowe, wędrówki po górach.
zakończenie współpracy – lipiec 2022
mgr Katarzyna Rżany
terapeuta – certyfikowany trener TUS i TUP, pedagog opiekuńczy. Zainteresowana problematyką u dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu. Skończyła różne szkolenia m.in. z zakresu pracy z dzieckiem autystycznym. Prywatnie spełniona mama dwójki dzieci nastoletniego syna i kilkuletniej córki. Wolne chwile spędza na działce zajmując się ogrodem. Czynnie uprawia sport wraz z całą rodziną (ping pong, siatkówka, pływanie). Otwarta i empatyczna, ceni sobie szczerość i prostotę. Z natury towarzyska uwielbia dzieci i jest wrażliwa na emocje zarówno dorosłych ale w szczególności dzieci. Uważa, że najlepszy klucz do dobrych relacji to Słuchanie i nie Ocenianie.
zakończenie współpracy – grudzień 2022
mgr Hanna Frelichowska
pedagog specjalny po specjalizacji z edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną. Wkrótce także edukacji i rehabilitacji osób z autyzmem. Trener Umiejętności Społecznych i terapeuta ręki i stopy. Ukończyła i kontynuuje studia na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Na co dzień pracuje w przedszkolu z dziećmi ze spektrum autyzmu, i prowadzi zajęcia w ramach Wczesnego Wspomagania Rozwoju. Pani Hania o sobie: W wolnym czasie, kiedy nie rozwijam swoich kompetencji zawodowych i miękkich, chodzę po górach, lasach i łąkach lub odpoczywam przy ulubionym serialu. W pracy i w życiu kieruję się mottem: „Trawa nie rośnie szybciej, gdy się za nią ciągnie”, dlatego zgłębiam i staram się wprowadzać w praktyce założenia podejścia niedyrektywnego.
Zakończenie współpracy – czerwiec 2023